מכירות הבירה מחוץ לבסיסן עולות במהלך צרות ה- COVID-19, אבל מה זה אומר?
עם כל כך הרבה מסעדות, ברים ובתי קפה של מבשלות בירה ברחבי הארץ שנסגרו בגלל מגיפת ה- COVID-19, ניתן להבין שצריכת הבירה במקום-המקום צנחה. כאן בוושינגטון, שם הכיבוי הכללי של המדינה כבר יותר משבוע, מבשלות מבשלות בירה רבות משתמשות בבירה מקומטת כדי למלא את הנוהבים והסועדים, אך ישנם כמה חנויות יקרות אחרות למכירת בירה מהחבית. כל אותו זמן עלו מכירות הבירה מחוץ להנחה, וסיפקו לפחות סיכת אור על נוף כהה אחרת.
במקום ההנחה מתייחסים לבירה שנמכרה לצריכה בברים, מסעדות, אולמות אירועים וכדומה. מחוץ להנחה מתייחסים לבירה ארוזה שנמכרת בחנויות מכולת, חנויות נוחות, חנויות בקבוקים, חנויות קופסאות גדולות וכן הלאה.
המכירות במקום, שהתייבשו לפתע, מסתכמות בכ- 20 אחוז מכל מכירות הבירה בפריסה ארצית. עבור מגזר בירה מלאכה של שוק הבירה, ההפסד הרסני במיוחד. עמותת Brewers, המייצגת את מבשלות הבירה הקטנות והעצמאיות של המדינה (מבשלות מלאכה), מעריכה כי כ -40 אחוז מכלל מכירות בירה מלאכה הן מכירות מקומיות.
זה מצב די עגום עבור רוב מבשלות הבירה, אבל יש חדשות טובות. אני משער. מספר המכירות של בירה מחוץ להנחה הצטמצם משמעותית כלפי מעלה במהלך השבועות האחרונים. בחנויות מכולת, חנויות משקאות חריפים, חנויות נוחות וחנויות רשת מכירות בירה בפריסה ארצית היו במהלך השבועיים הראשונים של מרץ 2020. זאת על פי נתוני IRI, חברת מחקר שוק העוקבת אחר נתונים קמעונאיים מסוג זה (בירה שהולכת "צפצוף" בדלפק הקופה). ה- IRI מראה שמכירות הבירה עלו בכל שמונה הקטגוריות הספציפיות לבירה שעוקבות אחריה.
כאן בוושינגטון, בשבוע האחרון של פברואר 2020, לפני שהחלפנו למצב של פאניקה מלאה, עלו מכירות מעקב IRI בשני אחוזים לעומת אותו שבוע בשנה שעברה. בשבוע הראשון של חודש מרץ, כאשר קוסטקו החל להיגמר בנייר טואלט וציוד ניקיון, המכירות במעקב של IRI עלו בכארבעה אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההוראה הממשלתית שסגרה את המסעדות והברים הגיעה ב -16 במרץ, כך שנתוני ה- IRI אינם מביאים בחשבון את מה שקרה לאחר שנסגרו הברים ובאולמות הבירה. מבשלה מקומית אחת, שהמבשלה שלה אורזת את הבירה שלה בבקבוקים ובפחיות, אמרה לי שהמכירות בחנויות מכולת ברחבי אזור סיאטל רבתי עלו ב -20 אחוז מאז הכיבוי. זה ספייק מאוד משמעותי.
הגידול במכירות מחוץ לשטח הוא נחמד, אך הוא אינו מאזן. גם אם אתה מבשלת בירה שמוכרת בירה בשתי חביות סיטונאיות וגם בפחיות קמעונאיות, ברוב המקרים מכירות הבירה הארוזות לא גדלות מספיק כדי לפצות על הירידה במכירות הדראפט. כמובן שכל מבשלת בירה שונה, אך אפילו מבשלות בירה מקומיות המפיצות בקבוקים ופחיות עדיין מסתמכות על מוצר מגושם שיספק חלק ניכר מהמכירות הכוללות.
אם מבשלת מבשלה אורזת את הבירה שלה בפחיות ו / או בקבוקים ברגע זה, יתכן שהיא תוצב טוב יותר כדי לסבול את הסערה, אך עדיין מדובר בסערה מאוד מאוד רצינית.
בשנים האחרונות הוגים גדולים בענף בירה מלאכה הזהירו מבשלות בירה על הרחבת עצמם לשוק הבירה מחוץ לבסיס. נהיה יותר ויותר קשה למצוא מקום לבירה שלך על מדף הבירה הצפוף יותר ויותר בסופרמרקט. ההצגה החכמה יותר הייתה להגדיל את המכירות המקומיות בחדר הרחצה של המבשלה. זה היה המגמה הגדולה ביותר בביזות בירה מלאכה במהלך השנים האחרונות.
עמותת הבשלנים מעריכה כי בשנת 2019 מכרו מבשרי מלאכה כ -3.6 מיליון חביות בירה באולמות ההקמה שלהם. זה 111.6 מיליון ליטר בירה. זה שווה לכ -2.5 מיליון גלון בירה בשבוע הנמכרים באולמות הבר של מבשלות מלאכה ברחבי המדינה.
מעבר למדדי המכירה, יש מחיר אנושי אמיתי. יותר מתמיד בעבר, מבשלות בירה מעסיקות הרבה עובדים מהבית. כאשר חדרי ההקלטה סגורים, עדיין עשויה להיות פעילות במבשלת הבירה, אך סוגים אלה של חובות לא תמיד כרוכים בצוות חדר ההלבשה. מבשלות מבשלות רבות, אם לא רוב המבשלות הבירה, פיטרו עובדים או פרפו את עצמן. יותר מתמיד, מבשלות בירה הן חלק מתעשיית הייצור והן מתעשיית השירותים.
אני מניח שהכל תלוי בכמה זמן ההפרעה המסיבית הזו נמשכת, אבל דבר אחד בטוח, ענף בירות המלאכה ייראה שונה בהרבה כשנצא מהצד השני של המנהרה הזו. ואז שוב, כך גם כל העולם.
* אספתי את הנתונים ממקורות שונים, כולל איגוד הבשלנים , ציד בירה טובה , Brewbound .